Met nog een paar maanden te gaan voor de tiende Stad in Bedrijf Businessdagen op 12 en 13 april in evenementencentrum De Sypel in Harderwijk zit de vaart er goed in.
Peter Molleman stelt dat het aantal bedrijven dat zich al heeft aangemeld zeer bemoedigend is. ‘Het gaat sneller dan vorig jaar en op deze wijze verwacht ik dat we vergeleken met 2015 tijdens onze jubileumeditie meer standhouders kunnen verwelkomen. Een opvallende tendens is dat de nodige bedrijven en organisaties van behoorlijke omvang zich inschrijven.’Organisator Peter Molleman kan tevreden constateren dat al heel wat grote bedrijven en organisaties op de deelnemerslijst staan. Bovendien is hij een offensief gestart om zoveel mogelijk bezoek te genereren tijdens de twee beursdagen.
(Peter Molleman)
Neem Covebo met al zijn vestigingen en uitzendkrachten. Denk aan Rexel en THO-Kantoormeubilair die door het gehele land werkzaam zijn. Of de Businessclub Noordwest Veluwe met duizend zakelijke leden. ‘Deze verschuiving, ik merk dat we minder inschrijvingen hebben van starters en kleine zelfstandigen, heeft te maken met het toegenomen vertrouwen in de economie. Grote bedrijven willen zich weer presenteren en voor het voetlicht treden!’
Terwijl de kwaliteit van de Stad in Bedrijf Businessdagen al jarenlang hoog is, vindt Peter Molleman het heel belangrijk dat de kwantiteit beter moet worden. ‘Als je kijkt naar de evaluatieformulieren dan zijn de deelnemers goed te spreken over de beurs. Ik zou echter graag meer medewerking willen krijgen van de bedrijvenkringen in onze regio en organisaties als De Maatschappij en De Diamant van Midden Nederland. Als zij de businessdagen zouden ondersteunen dan wist ik zeker dat we meer bezoekers kunnen verwelkomen.’
Peter Molleman is daarom zelf in actie gekomen om de beurs nog optimaler te laten verlopen. Zo zijn er gedurende de twee dagen midden op de beursvloer in de sporthal voortdurend sprekers. ‘De standhouders krijgen de gelegenheid om hun bedrijf in vijf minuten te presenteren, eventueel met de aanwezige audiovisuele hulpmiddelen. Zo krijgen we al meer leven in de brouwerij.’
Daar blijft het echter niet bij. ‘Ik verwacht van alle standhouders dat ze de komende tijd hun deelname aan de beurs promoten via de sociale media en de eigen website. Stad in Bedrijf is zelf sinds afgelopen herfst actief op Facebook, Twitter en LinkedIn. Dit krijgt veel waardering, zo blijkt uit onderzoek. Ik ga verder bij iedereen benadrukken dat ze de honderd vrijkaarten die wij per bedrijf uitdelen ook daadwerkelijk gebruiken. Deel ze uit aan klanten, relaties en personeel, want een bezoek aan de beurs is voor iedereen zeer de moeite waard!’
Voor een actueel overzicht van de deelnemers aan de Stad in Bedrijf Businessdagen zie: www.stadinbedrijf.nl/businessdagen/
Voor meer informatie en de reservering van een standhouderplaats op de Stad in Bedrijf Businessdagen van dinsdag 12 en woensdag 13 april 2016 tussen 14 en 21 uur kunt u contact opnemen met Peter Molleman, telefoon 06-40261298 of [email protected]
Tekst: Kees van Loon
Bron: Stad in Bedrijf
Foto: Fotostudio Merjenburgh