Ondernemen doe je niet alleen. Het vertrouwen van klanten en de inzet van personeel is net zo belangrijk. “Belangrijker zelfs,” vertelt Gert-Jan Hazeleger, eigenaar van Hazeleger Bandenservice. “Het personeel staat altijd voor elkaar en voor het bedrijf klaar en daarom wilden we iets teruggeven aan de medewerkers. Dus vierden we onze 30e verjaardag met een sportief personeelsfeest.”
Het personeel op de eerste plaats en blij worden van tevreden klanten. Het gaat Gert-Jan Hazeleger zeker niet alleen om geld verdienen, maar juist om investeren in klanten en personeel. Die filosofie hoort al jaren bij het bedrijf. Toen vader Wim Hazeleger in 1992 startte en ook toen zoon Gert-Jan het bedrijf in 1999 samen met zijn vrouw Maaike overnam. Gert-Jans zoons Alwin en Robert zijn altijd betrokken geweest bij het bedrijf evenals de dochters Marlieke en Suzanne waarvan de laatste inmiddels de administratie doet.Blij worden van tevreden klanten
Wie we niet mogen vergeten, is broer Hans. Die is inmiddels ook al 20 jaar een onmisbare factor in het bedrijf. “De samenwerking met mij en mijn broer gaat bijzonder goed. Hans is 19 jaar jonger en het is opmerkelijk hoe we op elkaar ingespeeld zijn. Als buitenstaander moet je soms dingen uitleggen om een achterliggende reden te begrijpen, maar Hans en ik snappen elkaar vaak zonder uitleg. We vullen elkaar goed aan. Die familiaire manier van met elkaar omgaan zit er in het hele bedrijf gewoon in. Ook onze monteur Karel die ooit begon als stageloper is inmiddels al meer dan 10 jaar een bekend gezicht in ons bedrijf en nauw betrokken bij de service aan onze klanten!”
Echt stilstaan
Elke dag is er bij Hazeleger Bandenservice wel weer een nieuwe uitdaging. “Het is daarom des te belangrijker om uit die roes te stappen en echt stil te staan bij ons jublieum. 30 jaar is echt wel bijzonder om aan terug te denken. Toen Hazeleger Bandenservice van vader op zoon overging hadden we niet kunnen denken dat er in 2015 zo’n mooi duurzaam en economisch pand gebouwd zou kunnen worden om daarmee de klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Maar wel wetende dat God het is Die wijsheid, kracht en gezondheid geeft om dit werk nog elke dag met plezier te kunnen doen.”
Zo lang het maar rolt
Hazeleger Bandenservice neemt alle klussen aan. “Zo lang het maar zwart is en rolt. Van kruiwagens tot landbouwmachines, van personenauto’s tot vrachtwagens en van skelters tot heftrucks. We hebben zelfs een keer banden voor een helikopter geleverd.” Daarnaast startte het bedrijf in de loop van de jaren ook met auto-onderhoud en apk. “Zo kunnen we onze klanten nog beter helpen.” Gert-Jan Hazeleger benadrukt nog eens dat het heel bijzonder is hoe ze in 30 jaar gegroeid zijn en dat dat dankzij personeel en klanten is gelukt.
Limo’s
Op zaterdag 11 juni bestond Hazeleger Banden precies 30 jaar. “Van tevoren hadden we nagedacht over hoe we dit wilden vieren. We konden groots uitpakken met een feest maar na de coronatijd hadden we daar in de eerste plaats niet zoveel behoefte aan. Daarnaast zouden dan een paar klanten op de dag toevallig langskomen en sommige klanten zouden het dan pas achteraf horen. Daarom kozen we ervoor om het jubileum met klanten op een andere manier te vieren en op de dag zelf iets terug te geven aan het personeel.” Dochter Suzanne organiseerde het feest dat bestond uit onder meer karten op een buitenbaan, een klimbos en e-choppen, eindigend met een barbecue bij Maaike en Gert-Jan thuis. De hele dag werd het personeel in limousines rondgereden. “Die jongens staan altijd voor ons klaar, dus we maakten er een mooi feestje van.”
Aandacht voor klanten
Hazeleger Bandenservice staat bekend als een bedrijf met kennis van zaken en aandacht voor de klant. “We kennen onze klanten en maken graag een praatje. Daarnaast weten we wat er speelt in bandenland en werken we met de nieuwste technieken.” Er komen zelfs klanten uit de wijde omgeving voor de services van Hazeleger. “Servicegericht en klantgericht staan bij ons hoog in het vaandel. Daarom vieren we ons jubileum ook graag met onze klanten.” Dochter Suzanne heeft een leuk aardigheidje geregeld voor wie z’n auto weer komt ophalen en Gert-Jan heeft een paar leuke acties klaarstaan voor de klanten. “Zo vieren we ook feest met onze klanten.Want net als ons personeel, zetten we toch ook onze klanten graag in het zonnetje.”
Bekijk hier alle foto's