McDonald’s Harderwijk is meer dan trots op waardering van scholieren en studenten. Scholieren en studenten beoordelen McDonald’s als de op vier na beste bijbaan van Nederland. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Intelligence Group onder ruim vierduizend jongeren.
McDonald’s is het enige horecabedrijf in de top 5. McDonald’s Harderwijk is zeer trots op deze waardering van scholieren en studenten. Voor veel jongeren is McDonald’s niet alleen een bijbaan, maar ook een plek waar ze kunnen groeien en zich kunnen ontwikkelen, bijvoorbeeld door een mbo- of hbo-diploma te behalen.Het is voor het eerst dat McDonald’s in de top 5 van deze lijst verschijnt, die verder bestaat uit grote supermarktketens
Rogier Pull, Franchisenemer is blij met de top 5 positie van favoriete bijbaan: “Dit is een mooie beloning voor alle stappen die we afgelopen jaren met elkaar hebben gezet. We hebben hard gewerkt om een werkgever te zijn waar iedereen zichzelf kan zijn en waar iedereen de mogelijkheid heeft om zichzelf te ontwikkelen, zowel professioneel als persoonlijk. We bieden graag een veilige, inclusieve en respectvolle werkplek aan al onze collega’s, van jong tot oud, waar ze de ruimte krijgen om te groeien. Dat dit nu ook gezien wordt door jongeren en scholieren, zeker in de huidige arbeidsmarkt, maakt ons dan ook zeer trots.”
Ontwikkeling en opleiding
Medewerkers bij McDonald’s restaurant Harderwijk krijgen alle ruimte om te groeien, zich te ontwikkelen en vooral zichzelf te zijn. Met de McDonald’s Academy biedt McDonald’s een unieke combinatie van werken en leren aan. De afgelopen tien jaar behaalden zo’n zesduizend medewerkers door heel Nederland een erkend mbo-diploma via de McDonald’s Academy, in samenwerking met opleidingspartner SVO. Het afgelopen jaar voegde McDonald’s daar een associate degree programma op hbo-niveau aan toe.
McDonald’s gelooft dat maatwerk de sleutel is tot het creëren van gelijke kansen, en zet zich daar ook voor in. Zo biedt McDonald’s sinds 2019 medewerkers Nederlandse en Engelse taallessen aan via onderwijsorganisatie EF, waar ze zowel in hun werk als daarbuiten veel aan hebben. McDonald’s ziet taal namelijk als de basis voor werkplezier, begrip en vrijheid voor verdere ontwikkeling. En in 2020 is de restaurantketen een samenwerking met online leerplatform GoodHabitz aangegaan. Hierdoor hebben alle medewerkers gratis toegang tot dit online leerplatform waar vele cursussen en trainingen gevolgd kunnen worden: van Conflict Hantering tot Goed met Geld en Excel Compleet.
(Rogier Pull - franchise owner McDonalds)
Over McDonald’s Nederland
Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3,2 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim twintigduizend medewerkers met zorg worden bereid. De gezondheid en veiligheid van gasten en werknemers hebben de hoogste prioriteit. In Nederland heeft McDonald’s 257 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering, evenals het inzetten van haar schaalgrootte om te verduurzamen en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.