Het Dolfinarium en de 's Heeren Loo Zorggroep zijn deze maand een bijzondere samenwerking gestart: cliënten van de zorginstelling zijn aan de slag gegaan in het zeezoogdierenpark.
Het gaat om mensen met een verstandelijke beperking die werken in onder meer de horeca, technische dienst en winkeltjes van het Dolfinarium.
De cliënten die deelnemen doen dat vanuit hun dagbesteding. Zij krijgen vanuit de 's Heeren Loo Zorggroep begeleiding bij hun werk in het Dolfinarium. "Wij vinden het belangrijk dat ons personeelsbestand een brede afspiegeling van de samenleving weergeeft. Uit ervaring weten we dat dit een goede dynamiek met zich meebrengt", zegt Adriaan Bruinink, HR manager van het Dolfinarium.
De nieuwe medewerkers op het park leren niet alleen nieuwe werkzaamheden aan, maar ook hoe je om gaat met je collega's en gasten van het dierenpark. Ramona van Grol is een van de cliënten van 's Heeren Loo die aan de slag gaat in het Dolfinarium: "Wie wil er nou niet zo dicht bij de dieren werken? Promotie naar een geweldige werkplek, met hele leuke collega's en een geweldige sfeer."
Win-win situatie
Monique Wesseling, manager primair proces 's Heeren Loo Zorggroep: "Ik vind het prachtig dat het Dolfinarium haar poorten op deze manier openstelt voor mensen met een beperking.
De cliënten zijn erg enthousiast want wie wil er nu niet in het Dolfinarium werken! Tegelijkertijd krijgen zij de kans om mee te doen in de maatschappij en hun eigen bijdrage daaraan te leveren. De cliënten hebben ook heel erg veel te bieden. Het is een Win-win-situatie!"