Woningen zijn in Nederland weer behoorlijk schaars. Er is meer vraag dan aanbod. Een nieuwbouwproject zou zichzelf dus moeten verkopen, zou je zeggen. En toch is dat niet zo.
Mensen met wensen, behoeften en dromen. Maar ook met twijfels en muizenissen en uitstelgedrag.nietWoningen verkopen is een vak. Niet omdat de markt zo ingewikkeld is, maar omdat de kopers mensen zijn.
Verkoopbegeleiding is een vak. Omdat er voor de kopers ontzettend veel te kiezen valt. Omdat het voor hen om grote bedragen gaat. Omdat de meeste mensen geen geroutineerde kopers zijn. Het bos en de bomen… hoe fijn is het als er iemand is die alles overziet?
Ze was marketeer, verkoopbegeleider en verkoopmanager bij verschillende bouwbedrijven en ontwikkelaars. Vijf jaar geleden begon ze haar eigen bureau SUZ&ZO. Met kennis, professionele ervaring en een uitstekend netwerk als stevig fundament.Suzanne van Harten werkt al jarenlang in de vastgoedsector.
Verkoopbegeleiding met een menselijke maat. Dat werd het handelsmerk van SUZ&ZO. En het werd al snel een succes. Al is Suzanne daar dan weer bescheiden over.
Suzanne kent het hele traject van marktanalyse en marketing tot en met de verkoopbegeleiding en de organisatie van meer- en minderwerk. Ze is opgeleid in online marketing en vertrouwd met de strategische inzet van social media. Én ze kent de logica van bouwers en rekenaars.SUZ&ZO werkt voor bouwondernemingen, vastgoedontwikkelaars, gemeenten, architecten, makelaars en soms particulieren.
Maar ze is vooral geïnteresseerd in de kopers. Kruipt in hun huid. Stelt bevrijdende vragen. Verduidelijkt. Lost problemen op. Ruimt obstakels uit de weg. Trekt gedachtenkronkels recht. Dat geeft ruimte en richting. Kopers voelen zich begrepen.
“Het leukste van mijn vak vind ik het directe contact met de toekomstige bewoners. Als mensen vertellen waar ze van dromen en waar ze over twijfelen, dan veer ik op. Dat contact, daar begint het mee.”